フォローする

Nuke/NukeX/NukeStudio機能比較

Nuke、NukeX、NukeStudioそれぞれの機能の差について使用できるノード別にリストアップしています。

2D コンポジット、ビジュアルエフェクト

  Nuke NukeX NukeStudio
Nodal toolset
Deep Image compositing
Stereoscopic workflow
Rotoscoping
2D Tracker
Keying
Keylight
Dope Sheet
Curve Editor
Relighting
Text
Warp Effects
Denoise
OFlow retiming
ZDefocus
32-bit フローティングカラーチャンネル
マルチチャンネルワークフロー
Full HDRI support
Color analysis tools
Match Grade  
Planar Tracker  
Furnace plug-ins  
Kronos retiming  
Advanced retiming and warping
 
Vector Generators  
Lens Distortion  

3Dコンポジット、ビジュアルエフェクト

3D workspace
UDIM import
3D Camera Tracker  
Model Builder  
3D Particle System  
Point cloud and depth generation
 

コラボレーション

2D and 3D format support
Native Flipbook
User presets and node toolsets
バージョン管理
Nuke Assist  
Export structure    
Annotations    
Review and playback    
Digital ingest    

Editorial

SDI broadcast monitor support
Multi-track editorial timeline
   
In-timeline Soft Effects
   
Editorial tools    
Onlining and conform    
Spreadsheet View    
Media bins    
Tagging    
Comp Containers    
Audio tools    

OpenColorIO カラーマネジメント

Blink Script
Blink GPU acceleration
Python API and PySide
OpenColorIO color management
Asset management
In-context help
Performance metrics
RenderMan Pro Server support
 
Customizable workspaces
   
Background rendering    

 それぞれ機能の詳細は下記のページをご参考ください。 

https://www.foundry.com/products/nuke/featureshttps://www.foundry.com/products/nuke/features

0 コメント

記事コメントは受け付けていません。